Dossierportal
Vraag |

Antwoord


 

 

Wat is een Dossierportal?

Medewerkers die uit dienst zijn, hebben geen toegang meer tot InSite (medewerkersportaal) en het dossier via de AFAS Pocket (app). Het is dan niet meer mogelijk om gegevens in te zien en documenten te downloaden. Om na uitdiensttreding de loonstroken en jaaropgaven in te zien, is het Dossierportal beschikbaar. De dag na uitdiensttreding worden alle loonstroken en jaaropgaven beschikbaar op het Dossierportal en kan de (ex) medewerker inloggen op het Dossierportal.


 

 Aanbevolen! Extra beveiliging van jouw dossier op het dossierportaal. Activeer verificatie in twee stappen. Hoe activeer ik dit?

Door verificatie in twee stappen voeg je een extra beveiligingslaag aan je account toe, voor het geval je wachtwoord wordt gestolen. Voor het activeren van verificatie in 2 stappen log je eerst in. Klik rechtsboven op Welkom [je naam] en vervolgens op Accountbeveiliging.  Selecteer Twee-factorauthenticatie en klik op Activeren. Vul je wachtwoord in en selecteer de app welke je wilt gebruiken voor de tweede verificatie. Volg vervolgens de instructies die op je scherm verschijnen.


 

 Vanaf en tot wanneer kan de (ex-)medewerker inloggen op het Dossierportal?

De (ex) medewerker krijgt de dag na uitdiensttreding toegang tot het Dossierportal. Zodra de uitdiensttreding volledig is geregistreerd in AFAS, zal er een mail met een link naar de (ex) medewerker worden verzonden. Ander halfjaar na uitdiensttreding wordt de toegang ontnomen. Download de documenten tijdig en bewaar deze zelf. Na het ontnemen van de toegang is het niet meer mogelijk om de documenten te bekijken/downloaden/raadplegen/ontvangen.

 


 

 Waarom staan er nog geen documenten in mijn dossier en is het volledige dossier beschikbaar?

De documenten worden de dag na uitdiensttreding beschikbaar op het Dossierportal. Controleer de uit dienst datum. Als drie dagen na uitdiensttreding de documenten nog niet beschikbaar zijn, neem dan contact op met je (ex-)leidinggevende. 

 

Het is alleen mogelijk om de loonstroken en jaaropgaven te tonen op het portaal. Overige documenten is (nog) niet mogelijk.


 

 Wat is mijn gebruikersnaam?Je gebruikersnaam is hetzelfde als het e-mailadres waarmee je inlogde op het Medewerkersportaal (hrm.werkenbijhornbach.nl).

 

 Kan ik mijn mailadres veranderen?

Log in met het mailadres, waar je mee bekendstaat in AFAS. Klik rechtsboven op 'Welkom ...' en vervolgens op Persoonlijke gegevens. Kies rechts voor de knop Aanpassen, wijzig het veld E-mail en klik op Aanmaken. Wacht vervolgens één uur. Hierna kan je inloggen met je nieuwe mailadres.


 

 Wachtwoord vergeten, wat nu?Klik rechtsboven op Inloggen. Klik vervolgens op wachtwoord vergeten. Vul je e-mailadres in en klik op Aanvragen. Binnen enkele minuten ontvang je een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.

Bij vragen kan je contact opnemen met je (ex-)leidinggevende.